09.09.2019
Як оцінити якість юридичної консультації?
Розмова між клієнтом і юристом дуже часто починається з такого питання до юриста в різних варіаціях: А ви всі закони знаєте? Професійний юрист відповість вам правду – ні. Законів і нормативно-правових актів в найрізноманітніших областях права існує величезна кількість, до того ж в них постійно вносяться зміни. Тому юристи фізично не можуть знати все, але професіонали знають загальну систему права, і точно знаю, де і що шукати в кожному конкретному випадку, а також відстежують зміни. Тому, якщо на таке питання ви отримуєте ствердну відповідь, то це перший привід насторожитися.
Щоб мати можливість оцінити якість юридичної консультації, слід розуміти, що позитивний (у вашому розумінні) результат справи не завжди можливий. Дуже часто юристи працюють над «мінімізацією втрат». Тому іноді, клієнт не отримує повного задоволення від роботи юриста навіть при тому, що фахівець зробив все можливе.
Юрист під час консультації повинен:
- Дати відповіді на питання клієнта в усній або письмовій формі (залежить від побажань клієнта);
- Відповідь на питання має бути максимально повною з посиланнями на відповідні закони і статті;
- Розповісти про можливі варіанти розвитку ситуації і про те, які існують шляхи вирішення питання. При цьому вказати ресурси, які знадобляться для реалізації того чи іншого шляху вирішення (якщо їх декілька);
За підсумком консультації юриста у клієнта має сформуватися точне розуміння свого становища, якщо ж розмова з юристом не внесла ясність, а тільки заплутала клієнта, то слід повторити питання і попросити пояснити детальніше і простіше.
Головна ж порада, яку можна дати потенційним клієнтом: не соромтесь ставити дурні (на ваш погляд питання) і не приховуйте інформацію через почуття сорому. Фахівці звикли до найрізноманітніших питань, їх головна мета зрозуміти вашу ситуацію і дати вам дієвий пораду, а не виносити вердикт щодо вас як особистості.